hetregentbijnanooit.nl toont al meer dan 9 jaar aan dat de smoes

- ik ga niet op de fiets naar het werk want het regent veel te vaak -

direct de prullenmand in moet!
(Gerard Poels fiets het hele jaar door van en naar zijn werk, 17km enkele reis.)

totaal lopend

Doorlopende totaalgrafiek

De 10de jaarmeting is gestart op 1 september 2017.
Deze grafiek laat alle ritten zien vanaf 1 september 2008: 
Totaal 3240 ritten waarvan 2923 droog (90,2%) en 317 nat (9,8%) 

NIeuwsberichten

“Fietsfanaat Gerard Poels”

Het AD besteedt ook tijd aan de fiets als het niet regent 🙂
OK, men noemt mij weer een fietsfanaat, terwijl ik toch echt alleen op mijn fiets naar het werk ga (en de boodschappen natuurlijk 🙂

 

Duh!

Jammer van die 364 andere dagen…

Jammer van de andere 364 andere dagen:
De fietsnaarjewerkdag.nl is weer aangekondigd.: Fiets jij ook mee op 31 mei 2018?

En maar wachten en wachten, is het nou nog geen 31 mei!? verdorie! Jammer van al die andere werkdagen waarop het zo’n mooi fietsweer is!

hetregentbijnanooit.nl heeft daar al jaren geleden iets op gevonden: www.fietsnaarjewerkjaar.nl, een site waar al bijna 600 fietsers uit heel de wereld (maar de meesten uit Nederland) laten zien dat ze het hele jaar regelmatig de fiets naar hun werk pakken.

Wacht niet tot 31 mei! Je mag nu ook al! 🙂

Een automobilist zeult 1600 kilo mee(!)

Droom mee met Olivier Beens

Op zijn blog schrijft Olivier Beens enthousiast over Fietsen naar het werk als alternatief voor de auto:

“Ze weten het niet, maar veel van deze werknemers wonen op fietsafstand van dit bedrijvenpark. Even wat cijfers. Als ik op kantoor werk, fiets ik zo’n 15 km om er te komen. De terugweg is inclusief een kleine omweg 17 km. Toevallig is deze 32 km per dag precies de gemiddelde afstand die Nederlanders per dag afleggen (Transport en Mobiliteit 2016, CBS). We doen daar 63 minuten over. Maar dat cijfer is inclusief iedereen. De gemiddelde woon-werkafstand is 22.6 km (in 2015, CBS), ofwel zo’n 45 km per dag. Dat is een stukje verder dan mijn 32 km, maar precies de afstand die mijn broer dagelijks fietst naar zijn werk en terug.

En hij schrijft ook:

“Deel je fiets-ervaringen met mensen”

Ik doe dat ook op hetregentbijnanooit.nl

Lezen die blogpost!  🙂

Storm!

Het regent “most of the time”

Nagekomen bericht:
@BartvanZwieten, de NL ambassademedewerker in Brazilië, die aangaf dat het in Nederland meestal nat was en dat daarom fietsen niet fijn was) kon niet tegen de waarheid en heeft @bijnanooit geblokt.
Onderstaand twitter-moment is dus niet meer compleet… dus… 🙂

Het begon met deze tweet (screenshots zijn handig):

Misvattingen over onveilige fietsen de wereld uit:

Eerste week van 2018, ik heb nog niet naar mijn werk gefietst, want geniet nog van een verdiende vakantie. We helpen wat misvattingen over onveilig fietsen de wereld uit dankzij een mooi onderzoek door VeiligheidNL:

  • Het gebruik van een smartphone op de fiets leidt niet tot grote aantallen fietsongevallen waarvoor een bezoek aan de SEH-afdeling noodzakelijk is. (Maar toch ben ik tegen het gebruik van een telefoon op de fiets 🙂 )
  • De groep fietsers van 16 jaar en ouder die af en toe belt is minder vaak bij ongevallen betrokken bij ongevallen dan de groep die nooit belt.
  • Elektrisch fietsen zijn niet gevaarlijker dan niet-elektrische (effect blijkt een gevolg van de relatief hoge leeftijd van slachtoffers)
    [ lees hier een samenvatting en hier het hele onderzoek ]

Zullen we de fietshelm er ook nog bij gooien?

  • Een fietshelm is ontworpen om te beschermen tegen een val van een stilstaande fiets. Dat is een val met 20 kilometer per uur. Tot die snelheid kan een helm bescherming bieden tegen ernstig hersenletsel. Maar als je rustig fietst en valt, is de snelheid waarmee je hoofd ergens tegenaan komt al hoger dan 20 kilometer per uur. Een helm helpt dus niet.
    [ lees hier het stuk van de fietsersbond over de fietshelm ]

Zo! dan hebben we dat gehad 🙂

Share This